11 Eylül 2014 Perşembe

Book Tag #1 Circle Of Books



Merhaba arkadaşlar; ders seçimleri, vedalar ve hoşgeldinler derken yoğun bir haftanın ardından blogumuza ancak uğrayabiliyoruz. Bu yoğunluğun bir süre daha devam edeceğini belirttikten sonra yazımın asıl amacına geçmek istiyorum. Bu bizim ilk kitap etiketimiz olacak! Bizi bu etikete davet eden hesap ise, çok başarılı bulduğum sevgili glorrrybooks. Kendisini aynı isimle blogspot ve instagramda takip etmenizi şiddetle öneriyorum!


Bu etiketimizde toplamda 14 kitabı paylaştık. Hesabımız yeni olduğu için henüz okuduklarımızın incelemesini yazmaya fırsat bulamadıklarımız fazlasıyla mevcut. Bu yüzden bu etkinlikte ağırlıklı olarak daha önce bahsetmediğimiz kitapları seçmek istedik. İçlerinden henüz okumadığım, hatta daha bugün bile aldığım var. Değişik bir paylaşım olacak. :)


Çavdar Tarlasında Çocuklar - J.D Salinger


Çavdar Tarlasında Çocuklar, J.D Salinger'in bilindik tek kitabıdır ve kitabın Gönülçelen adında bir çevirisi daha vardır. Kitabın arkasında tanıtım yazısı olmadığı ve çok övgüler aldığı için büyük beklentiyle başlamıştım ve bu yüzden ki beni doyuramamıştı. Holden adında 16 yaşında bir karakterin, okuldan atılıp eve dönüş macerasını anlatıyor. Bu yolculukta insanlara karşı tutumuna, hayatın düzenine ve daha birçok şey hakkında bu asi gencin düşüncesine tanıklık edeceksiniz.








Veronika Ölmek İstiyor - Paulo Coelho

Kendisi Paulo Coelho'nun okuduğum ilk kitabıdır ve yazara büyük bir hayranlık beslemem de bu eser sayesinde oldu. Filmi de çekilen bu kitap, görünürde her şeyi yolunda olan genç bir kızın başarısız intihar girişimini, gözlerini akıl hastanesinde açmasını ve içtiği ilaçların kalbine hasar verip bir haftalık ömrünün kalmasını anlatıyor.













Aldatmak - Paulo Coelho

Fırından yeni çıkmış sıcak sıcak bir kitapla karşınızdayım sayın kitap kurtları. Şu an bunları yazarken bile elim ayağım titriyor. Yanlış hatırlamıyorsam 2 eylülde raflarda yerini alan Aldatmak kitabı, Paulo Coelho'nun şu ana kadar yazdığı son kitabıdır. Can Yayınları sağolsun kitabın alıntılarını twitterda paylaşması ile içim daha da bir kıpır kıpır oldu ve dayanamadım bugün aldım! Evet, daha yeni elime geçti bu kitap. Artık rafta onu bırakıp çıkmak içimden gelmedi... Yazarımızın kitap alıntıları ne kadar meşhur az çok biliyorsunuzdur, bıraksalar tüm satırları çizerim ki çiziyorum da. :) Bu da alıntıları ile beni cezbetti. Konusu imkansız aşk. Bayağı sürükleyici bir kurguya benziyor. Yazısını yazmak için sabırsızlanıyorum!

Sıfır Gün - Mark Russinovich


Bu kitabı, bilgisayar mühendisi adayı olduğum için bir yakınım önerdi ama sizlerin de kesinlikle sıkılmadan okuyacağını düşünüyorum. Siber terörizm konusunu ele almış yazarımız. Gerçek hayatta sahip olduğu bilgiyi bu kitabında döktürmüş diyebiliriz. Sanal bir felaketin kurgulanmasıyla oluşan bu kitabın arka kapağında insanların yorumlarını okuduğunuzda ürkeceksiniz.












Anlatmak İçin Yaşamak - Gabriel Garcia Marquez

Bu kitabı bu etikete koymamın sebebi, bu çok kıymetli yazarımızın kitaplarını okumak gibi bir niyetiniz varsa eğer, bu eserini sonlara sıkıştırma tavsiyesi vermekti. Ben bir hata yaptım, bilinçsizce ilk bu eserini aldım elime ve ağır geldi. Birkaç eserini okuduktan sonra kitabı bir daha okuyup öyle değerlendirmeyi düşünüyorum. Yazarın kendi anılarını anlattığı bu kitap, elbette böyle kaliteli birinin hayatını onun kaleminden okumak için muazzam bir fırsat. "Hayat, insanın yaşadığı değildir; aslolan, hatırladığı ve anlatmak için nasıl hatırladığıdır." 










Yalancı İlişkiler - Tolstoy


Konusu ilgimi çekti, temeli insan ilişkilerine dayalı bu eserde, Marya'nın yaşça kendinden büyük aile dostuna olan aşkını ve evliliklerini anlatır. Bize biraz yakın, bizden çok az uzak...














Pink Floyd - Orhan Kahyaoğlu, Sinan Güler


İlginç bir başlık oldu değil mi? Evet, oldu oldu. Bu kitap, Pink Floyd aşığı babamın kütüphanesinde gördüğüm ve ondan habersiz aldığım bir kitaptır. :) Pink Floyd hakkında bilgilerin, şarkıların hikayelerinin ve orijinali ile çevirilerinin olduğu bu kitap benim için buram buram nostalji kokuyor. Şimdi sevdiğimiz müzik gruplarının kuşe kağıdı posterlerini duvarlara asıp, onlar hakkında bilgileri internette forum sitelerinde okurken; zamanında fanboy ve fangirl'ler bunu saman kağıdına basılı kitapları okuyarak yapıyorlarmış. :) Babamın daha nice kıymetli kitapları vardır: Nazım Hikmet, Aziz Nesin ve Agatha Christe serileri. :) Üstelik pek de kıymetlidir, bunu da şans eseri alabildim. Hala satılıyor mu bilmem. Kitabın incelemesini sizlerle yakın zamanda paylaşacağım. 


İki Şehrin Hikayesi - Charles Dickens


Henüz okumadım, ama okuduğum kitapta Charles Dickens övülür, o tartışılırken onun hiçbir eserini okumamış olmak beni çok utandırdı ve ardından bu eserini aldım. İlk fırsatta okumak istiyorum. :) "Fransız Devrimi ile Terör Dönemi kargaşasında yaşamak zorunda kalan bir grup insanın özel yaşamlarını aktarırken, dönemin acımasız toplumsal koşullarını da irdeler." - idefix'ten alıntı.













Milenaya Mektuplar - Franz Kafka 

Eveet, önce internetten sürekli alıntılarına denk geldiğim ve ardından okuma kararı aldığım bir kitap. Franz Kafka'nın yazdığı mektuplardan oluşuyor ve beni bilen bilir, mektuplara olan inanılmaz bir zaafım vardır. :) Kitabın göz korkutan tek yanı, belirli bir kurgu etrafında dönmediği için bazı anlarda biraz ara verilmesi gerektiği.











Yalnızlık Paylaşılmaz - Özdemir Asaf


Özdemir Asaf, bana şiiri sevdiren ilk insandır ve bu yüzden benim için yeri daha ayrıdır. Artık Sabahattin Ali ve Özdemir Asaf alıntısı okuduğumda, daha önce karşılaşmamış bile olsam onların kalemini tanıyabildiğimi farkettim ve bu beni inanılmaz mutlu etti. 















Yukarıda da belirttiğim gibi bu bizim katıldığımız ilk etkinlikti. Doğru mu yaptım, sizin için belirleyici oldu mu bilemiyorum fakat yaparken çok eğlendiğimi ve giderek kendimi geliştireceğimi belirtmeliyim. :) Blogumuz ilerlediğinde ve geniş vakitlerde diğer okuduğumuz kitapların da incelemesini yazdığımızda, bu paylaşımlarımızda daha önce bahsettiğimiz kitaplara daha çok yer vereceğiz. :) Ama daha yolun başında Glorrry bizi davet edince, yapmadan olmaz dedik ve böyle bir şey çıktı ortaya. Hepinize keyifli okumalar. :)



Bu yazının şarkısı olarak ise, s.p.s - kasabian'ı sizler için seçtim. İyi dinlemeler. :)

- P.

2 yorum:

  1. Aldatmak'a şu sıralar sürekli rastlıyorum senin de düşüncelerini çok merak ediyorum keyifle oku :)

    YanıtlaSil
  2. Başladım bile okumaya, bir iki güne yazısı gelir diye tahmin ediyorum. :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...