19 Kasım 2014 Çarşamba

BookTag #2 Would You Rather? / Hangisini Seçersin?

Would You Rather? Hangisini Seçersin?

Herkese yeni bir tag ile merhaba, @glorrrybooks beni bu eğlenceli Tag'e mimlemiş. İki seçenekten birini seçiyorsunuz ve bir ömür o seçeneğe sadık kalıyorsunuz. Aynı yola çıkan iki kapıdan birini seçerken bile zorlanan, kararsız bir yapıya sahip ben için oldukça zor bir etkinlik. :)

Hadi Başlayalım.



1) Çok kitaptan oluşan serileri mi yoksa tek kitapları mı tercih edersin?

Lise dönemimin büyük kısmını seri kitapları okuyarak geçirdim, hala da çok severim seri kitaplarını. Genellikle sürükleyici oluyorlar, onları okurken dünyadan soyutlanıyorum ve inanılmaz keyif alıyorum. Sonra sınava hazırlanmam gerekti ve kitap okumalarım aksadı. Şimdi üniversitedeyim ve farkında olmadan tekli kitapları seçtiğimi gördüm. Artık klasiklere, ölmeden önce okunması gereken ve insana bir yön kazandırdığına inandığım kitaplara daha çok ilgi duyuyorum. Tabii arada kafa dağıtmak için serilere başvursam da onlara hayatımda büyük yer verdiğimi düşünerek, tek kitaplar diyorum. :)

2) Sadece kadın yazarları okumak mı yoksa erkek yazarları okumak mı?

Bu soruya cevap vermek zor oldu, severek okuduğum kitapları tarttığımda genelde erkek yazarlar olunca ben erkek yazarlar diyorum. :) (J.K Rowling'e ihanet etmiş gibi hissediyorum kendimii)

3) Kitapçıya gidip kitap satın almak mı yoksa internet üzerinden sipariş vermek mi?

İnternet üzerinden çok sipariş vermeme ve indirimlerden faydalanmama rağmen, dokunarak inceleyerek satın almak çok başka diyorum ve kitapçıya gidip satın almayı seçiyorum.

4) Sinemaya uyarlanan kitaplar mı yoksa diziye uyarlanan kitaplar mı?

Game Of Thrones'u dört gözle, ayıla bayıla beklememe rağmen sinemaya uyarlanan demek istiyorum. Bir kitap beşe ona bölünmesin, heyecanla gidelim sinemada o geniş ekranda izleyelim ve vizyon tarihi kovalayalım. Her ne kadar insanlar kitapların filme uyarlanmasını sevmeseler de, ben severek okuduğum bir kitabı vizyonda görmeye bayılıyorum. Bazılarını beğenmiyor olsam da.

5) Günde beş sayfa kitap okumak mı yoksa haftada beş kitap bitirmek mi?

İkisi de değil. Beş sayfa çok az, beş kitap çok fazla... Beş kitap olunca iş keyfini çıkarmaktan çok tüketmeye giriyor bence, insan tadına varmalı ve o keyfi hemencecik bitirmemeli bence. Evet kitabı bırakamayıp bir solukta bitirdiğim çok oluyor ama ben günde beş sayfayı istemeyerek seçiyorum. :)

6) Profesyonel bir yazar olmak mı yoksa profesyonel bir eleştirmen olmak mı?

Kitap eleştirileri yapıp yazar olmayı seçmek komik olur değil mi, ama cevabım profesyonel bir yazar olmak. İçimde dağlar denizler kadar yazma isteği mevcut. :) Eserler ne kadar başarılı veya kötü olursa olsun, bir insan onu yazabilmişse her türlü tebrik etmek lazım. Yazmak zor, eleştirmek kolaydır.

7) En sevdiğiniz kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa hergün daha önce okumadığınız bir kitabı okumak mı?

Her gün daha önce okumadığım bir kitabı okumak, çünkü ilkini seçersem belki en sevdiğim olacak başka bir kitabı bulma şansımı kaybederim. :) Ayrıca onu defalarca okuyup benim için sıradan bir hale getirmek istemem. Bırakayım da tadı damağımda kalsın.

8) Kütüphanede çalışmak mı yoksa kitap satıcısı olmak mı?

Elbette kitap satıcısı olmak! İnsanlara tavsiyeler vermek, kitaplar hakkında yorum yapmak ve sessiz kalmak zorunda olmamak; müthiş bir şey. :) Ayrıca masalar olsun, insanlar oturup rahat rahat inceleyebilsin kitapları, ya da dilediklerini okusunlar. Ben de yanlarına sıcak bir şeyler ya da tatlı getireyim. :) (Sanırım glorrry ile bilmeden ortak bir hayal kurmuşuz :))

9) Favori türünüzde kitaplar okumak mı yoksa favori türünüz haricindeki her türden kitaplar okumak mı?

Ben aşk severim, distopya aşığıyım diye bir tür belirleyemedim kendime. Favori kelimesini zaten ne yemeklerde, ne şarkılarda ne kitaplarda hiç kullanamadım. En başından dedim kararsızım diye. Nasıl kulağıma hoş gelen her şeyi dinliyorsam, gözüme de hoş geleni okurum ve onlar benim en sevdiklerimdir. Cevap o yüzden favori türünüzde kitaplar. :)

10) Sadece basılı kitap okumak mı yoksa sadece e - kitap okumak mı?

Teknoloji yeteri kadar hayatımızda var zaten, ben hala okurken kitabı koklarım. :) Basılı kitapların büyüsü diyorum.



bu da şarkımız, keyifli dinlemeler.

- P.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...