12 Ekim 2014 Pazar

Kitap Alışverişi #1 Nietzsche Ağladığında, Irvin D. Yalom

Nietzsche Ağladığında
Irvin D. Yalom

Orijinal Adı: When Nietzsche Wept
Çeviren: Aysun Babacan
Ayrıntı Yayınları, 370 Sf


Hepinize merhabalar, bugün günlerden pazar ve ben yarınki pazartesi sendromunu düşünmekten hiçbir zaman pazar tatillerinin kıymetini bilemedim. Bu yüzden güzel bir şarkı ve kitap paylaşımıyla renklendirmek istedim günümü.

Başlığı nereye açsam başta karar veremedim, bu kitabı okul kütüphanesinden aldım, almak değil saldırdım diyebilirim çünkü okumayı çok istiyordum ve aklımdan tamamen çıkmıştı, görünce hatırladım. Daha okumama sıra var ama ondan önce ufak bir araştırma ile bu kitapta ne ile karşılaşacağımıza bakalım.

Yazar Hakkında: Irvin D. Yalom, ABDli psikiyatrist, varoluşçu, psikoterapist, yazar ve eğitimcidi. En popüler eseri ise Nietzsche Ağladığında.

Kitabın Konusu: Nietzsche'nin hayat tarzı ve bakış açısının, psikanaliz ile harmanlanarak okuyucuya sunulduğu yarı kurgu - yarı gerçek bir roman. Romanda Nietzsche'ye; güzeller güzeli, evliliğe inanmayan, aynı anda birden fazla erkekle beraber olmayı tercih eden Salomé ve efsanevi bir teşhis dehası, psikanalizin ilk kurucularından, ümitsizlerin kapısını çaldığı Dr. Breuer ile onun arkadaşı Freud eşlik ediyor.

"Ümit kötülüklerin en kötüsüdür, çünkü işkenceyi uzatır." Diyen Nietszche'yi, içinde bulunduğu bunalımdan kurtarmak adına Dr. Breumer'a giden Salomé, ondan Nietzsche'yi tedavi etmesini ister. Dr Breumer ise sırf bu çekici kadını bir kere daha görmek uğruna teklifi kabul eder ancak Nietzsche tedavi olmak istemez. Olaylar bu şekilde gelişir ve varoluşun, toplumsal duygular arasında yaşadığı bir yolculuk ile hayatla yüzleşme üzerine güzel bir roman çıkar ortaya.

Bazen yaşamın o kadar içini görebiliyorum ki birden doğrulup çevreme baktığımda kimsenin yanımda olmadığını, bana eşlik eden tek şeyin zaman olduğunu görüyorum.” 


.Kitabı okuduktan sonra da hemen filmini izleyeceğim. Buyrun tanıtımı:




Bu da bu yazımın şarkısı:




Marcelo Zarvos - Morning Montage

Hepinize bol okumalı ve dinlemeli bir pazar günü dilerim. :)


- P.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...